Ochrona przed rdzą, wysoką temperaturą i osadami
Więcej o naszych oryginalnych płynach eksploatacyjnych i AdBlue®
Chronią silnik, przenoszą siłę hamowania, zapewniają dobrą widoczność i czyste powietrze. Poznaj nasze oryginalne płyny eksploatacyjne, jak AdBlue®, płyn chłodniczy, płyn do spryskiwaczy szyb i płyn hamulcowy.
Mniejsze emisje niewielkim kosztem
AdBlue® jest bezzapachowym roztworem mocznika i redukuje ilość szkodliwych tlenków azotu w spalinach samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Co trzeba zrobić? Po prostu po kilku tysiącach kilometrów uzupełnić AdBlue®.
- Oszczędność:
- Samochód osobowy potrzebuje na 1000 km 1,5-2,8 litrów AdBlue®. W zależności od modelu zbiornik ma pojemność między 11 a 19 litrów.
- Łatwość uzupełniania:
- Zapytaj w Autoryzowanym Serwisie Volkswagena, skorzystaj z naszych pojemników uzupełniających lub podjedź do specjalnego dystrybutora na stacji benzynowej.
- Zużycie zależne od stylu jazdy:
- Zużycie AdBlue® w dużym stopniu zależy od Twojego stylu jazdy. Jeżeli jeździsz sportowo, będziesz musiał dolewać AdBlue® częściej.
- Przygotowany na prawie każdą temperaturę:
- Automatyczny system podgrzewania dba, aby AdBlue® miał właściwą temperaturę roboczą. Ważne: nie wlewaj żadnego środka przeciw zamarzaniu ani innych płynów do zbiornika AdBlue®.
Rady związane z tankowaniem
- Bez Ad Blue nie pojedziesz®. Jeżeli zbiornik jest pusty, nie uruchomisz samochodu, naturalnie tylko do momentu, aż uzupełnisz AdBlue®.
- AdBlue® w zbiorniku na olej napędowy? W żadnym wypadku nie uruchamiaj silnika i skontaktuj się z Autoryzowanym Serwisem Volkswagena. Znajdź Autoryzowany Serwis Volkswagena
- Czystość Unikaj zanieczyszczeń. Nie wlewaj żadnych innych płynów do zbiornika AdBlue®.
- Postaw na oryginał Stosuj oryginalny płyn zgodny z normami DIN 70070 i ISO 22241/1 z logo AdBlue® na zamkniętym oryginalnie opakowaniu.
- Trochę się rozlało? Możliwie szybko usuń rozlany AdBlue® miękką ściereczką i dużą ilością zimnej wody. Jeżeli płyn się już skrystalizował, możesz go zmyć ciepłą wodą i gąbką.
Technologia w zbiorniku
Modele Volkswagenów z AdBlue®
Modele z AdBlue® można poznać po niskich emisjach tlenku azotu oraz po dodatkowym króćcu wlewu. W zależności od modelu znajduje się on obok wlewu oleju napędowego, w bagażniku lub w komorze silnika, gdyż jako płyn eksploatacyjny AdBlue® musi być wlewany oddzielnie.
Pamiętaj
Uzupełnianie AdBlue®
Uzupełnianie AdBlue®
W zależności od stylu jazdy i modelu, Twój Volkswagen zużywa średnio 1,5-2,8 litrów AdBlue® na 1000 km. Wskaźnik ostrzegawczy poinformuje Cię, kiedy musisz uzupełnić płyn – odpowiednio 2400 km i 1000 km wcześniej.
Serwis AdBlue®
Wygodnie, szybko, niedrogo
Wygodnie, szybko, niedrogo
Oszczędzaj czas i pieniądze, ale nie oszczędzaj na swoim komforcie - skorzystaj z serwisu AdBlue®. Sprawdzimy dla Ciebie zasięg i w razie konieczności uzupełnimy zbiornik.
Oryginalny dodatek do płynu chłodniczego G12evo
Maksymalna ochrona przy maksymalnej wydajności.
Nasz płyn chłodniczy działa także w niekorzystnych warunkach, na przykład przy temperaturach do -40°C. Jednocześnie innowacyjna receptura chroni przed osadzaniem się kamienia, korozją, kwasami i mrozem. Nadaje się także dla samochodów z silnikami wykonanymi w całości z aluminium.
Oryginalny dodatek do płynu chłodniczego G12evo
- Chroni silnik przed ekstremalnymi temperaturami, a także przed korozją, zawartością kwasów i osadzaniem się kamienia.
- Dba o materiały. Dostosowany do materiałów stosowanych w układzie chłodniczym nie zawiera metali ciężkich ani związków siarki.
- Możliwość mieszania z poprzednimi wariantami produktów G11, G12, G12 plus i G13.
Lampki kontrolne związane z płynem chłodniczym
Zbyt niski poziom płynu chłodniczego, za wysoka temperatura lub usterka w układzie chłodzenia
Zbyt niski poziom płynu chłodniczego, za wysoka temperatura lub usterka w układzie chłodzenia
Świeci się:
- uzupełnić płyn chłodniczy, za wysoka temperatura lub usterka w układzie.
Miga:
- usterka w układzie chłodzenia
Wskaźnik temperatury w zakresie ostrzegawczym?
Zatrzymać samochód, wyłączyć silnik i poczekać, aż ostygnie. Sprawdzić poziom płynu chłodniczego i dopiero po sprawdzeniu kontynuować jazdę.
Temperatura płynu chłodniczego w silniku na gaz za niska
Unikać wysokich prędkości obrotowych i dużego obciążenia silnika.
Unikać wysokich prędkości obrotowych i dużego obciążenia silnika.
Usterka w układzie chłodzenia silnika
Nie kontynuować jazdy! Zwrócić się o pomoc do specjalisty.
Nie kontynuować jazdy! Zwrócić się o pomoc do specjalisty.